January 31, 2010

Cool Collector # Media Files


Afgelopen week zat Cécile Narinx, de hoofdredactrice van de Nederlandse Elle bij Mathijs van Nieuwkerk aan tafel te vertellen over Tavi, het piepjonge modeblogtalent waar ik eerder over schreef en met mij vele anderen. Toch lijkt dit nieuws nu pas onder de aandacht van het grote publiek te komen en verschijnen er opeens overal weer nieuwe artikelen over hetzelfde fenomeen: de invloed van het modeblog. Gezien ik zelf ook over lifestyle en dus ook mode blog is het ook in mijn belang dat deze informatie door gegeven word. Daarom wil ik jullie even wijzen op een paar interessante publicaties over dit onderwerp.

Laura Feinstein van PSFK schreef het artikel “ The Influence Of Fashion Bloggers On Retail”. Hierin geeft ze haar visie over hoe modebloggers de toekomst van het winkelen veranderen. Wat ook zeer smaakmakend aan het artikel is, is dat ze coolhunting omschrijft als een kunstvorm. Lees het hele artikel hier.

Bij PREMIUM Exhibitions in Berlijn werd een video gepresenteerd met intervieuws over modeblogs. In deze video komen onder meer Suzy Menkes (Head Fashion editor bij The Herald Tribune), Yvan Rodic (Facehunter), Jennie Tamm ( the Coveted) en Julia Knolle & Jessi Weis (les Mads) aan het woord en geven zij hun visie op de blogbusiness. Bekijk de video hier.

0 reacties: