May 6, 2010



Cool Collector # Social Media Files

Facebook, het bestaat nog niet zo lang, maar als je eenmaal in bent geburgerd in deze online community lijk je niet meer zonder te kunnen. Als een soort infojunk check ik zelf minimaal drie keer per dag op facebook of er nog wat te beleven valt en dat word steeds meer. Zo kun je nu ook ‘social shoppen’ in de friendstore van Levi’s. Via de site kun je inloggen op je facebook en kijken of je vrienden een bepaalde voorkeur voor een product hebben. Mocht het zo zijn dat er geen vrienden van jou in de Levi’s friendstore komen kun je ook zien voor welke producten de gehele facebookcommunity een voorkeur heeft. Uiteraard kun je ook vriendjes worden met de friendstore en op de hoogte worden gehouden van de laatste producten en trends in het ‘like-gedrag’ van facebookers. Zelf vraag ik me af of de beslissing van aankoop afhankelijk is van het feit of je fb-vrienden de broek mooi vinden. Persoonlijk zou ik juist de broek niet kopen als de halve wereld hem leuk vind maar ja, nu is Levi’s ook wel een behoorlijk ‘Jan Modaal merk’ (no effence) , misschien dat deze functie wel handig voor onzekere tieners die graag veilig kiezen.

0 reacties: