May 6, 2010






Cool Collector # Communication Files

Hoewel graffiti wel vaker als reclamemiddel word ingezet wilde ik toch even aandacht vragen voor de bovenstaande campagne. Deze campagne is opgezet door de Engelse overheid, de organen COI en DSFC , vergelijkbaar met de Nederlandse SIRE. De campagne is bedoeld om condoomgebruik onder jongeren te stimuleren, onder het motto ‘geen condoom, geen respect’. Leuk en aardig om de jongeren aan te spreken om een manier die hen aanspreekt maar wel een beetje dubbel! Graffiti door jongeren zelf als ‘vandalisme’ bestempelen, maar als de overheid zelf iets wil overbrengen worden complete viaducten volgespoten onder het mum van maatschappelijke verbetering! Nu gaat het nog over condoomgebruik, maar what’s next?? Vuurwerk is slecht graffiti? Zet je i-pod zachter graffiti? Spijbelen is dom graffiti? Zo kunnen we nog wel even doorgaan. Laat de stem van de straat gewoon de stem van de straat blijven en niet van burgertje vader! De campagnes op de foto’s zijn vervaardigd door Teck 1, Ryca, Jimi Crayon en Alfa, erkende straatkunstenaars.
Bron: dutchcowgirls.nl

0 reacties: