December 15, 2009

Cool Collector # Mobility Files


De geruchten gingen al een tijdje, maar nu staan ze er toch echt! Digitale urinoirs. Er zijn er nu twee geplaatst in de Rotterdam om wildplassen tegen te gaan. De eerste twee staan langs de looproute van metrostation Zuidplein naar Ahoy. De toiletten gaan alleen ’s nachts open en zijn voorzien van een groot digitaal display.

Volgens de makers van het toilet, het bedrijf Saniwall, ruikt het openbaar toilet altijd naar een frisse schoonmaakgeur van het zelfreinigende systeem. Right. Het interessantste aspect van het toilet is misschien nog wel het scherm dat erin zit. Het scherm toont een virtuele pisbak maar biedt ook ruimte voor adverteerders. De lokale horeca kan hierop adverteren en 'op het juiste moment en de juiste tijd' hun doelgroep aan te spreken, aldus Saniwall. Met de opbrengsten worden de kosten van de 'digitale pisbak' gedekt.

Waar de dames dan moeten plassen weet ik niet, maar ik vind het een curieus initiatief. Ik vraag me toch af of het bezopen volk die schermen niet onderpist. Maar wie weet onderschat ik het ‘zelfreinigende systeem’ van Saniwall! Zo’n digitaal scherm op de wc lijkt me wel wat, maar dan met een digitale krant of zo!
Bron: Bright.nl

0 reacties: