November 2, 2009



Cool Collector # Shopping Files



Op Fashionunited.nl werd deze week bekend gemaakt dat RTL 4 enkele licenties afgegeven voor het maken van kleding onder de naam van televisieprogramma’s van de zender. Sinds 23 oktober zijn kledingstukken die zijn gebaseerd op outfits uit televisieprogramma’s online te koop via SeenOnScreen.nl. De eerste programma’s waarop de collecties zijn gebaseerd zijn Voetbalvrouwen, Ik hou van Holland en RTL GP. De producten uit de webshop zijn speciaal samengesteld en gemaakt door SeenOnScreen.nl. Het zijn look-a-like collecties gebaseerd op karakters die we kennen van de televisie. Zo kun je bijvoorbeeld kiezen voor een voetbalvrouw. Het concept lijkt een beetje op wat Steps al eerder deed met hun Tv-à-porter Collections by Steps. Dit zijn collecties die op maat ontwikkeld zijn voor en te zien zijn in verschillende televisieprogramma’s en worden gedragen door tv-persoonlijkheden. Na uitzending zijn de outfits vervolgens te koop in de Steps-winkels en sinds kort ook via de Steps webshop.
Seenonscreen.nl heeft grote ambities. Op dit moment zijn ze al druk bezig met de volgende collecties, gebaseerd op andere entertainment formats. Verder gaan ze de collecties ook uitbreiden met baby- en kinderlijnen, Dvd’s, games , wellness- producten en nog veel meer.”
Zelf heb ik eens een kijkje genomen op de seenonscreen.nl en het enige wat nog een beetje als stijl te interpreteren valt is de collectie van Voetbalvrouwen, al wil ik er absoluut niet in gezien worden. De collecties van Ik hou van Holland ( schorten en pyjama’s met Delfs Blauwe kitscherige prints) vind ik ook niet bijzonder inspirerend. Dat kun je zelfs bij de Xenos kopen! De RTL GP collectie dat gaat helemaal nergens over, dat zijn joggingachtige toestanden met een RTL GP logo erop, typisch voor middelmatige mannen zonder smaak! Maar goed ik ben dan ook een zeer kritische consument. Buiten wat ik er zelf van vind denk ik toch dit een initiatief is dat aan zal slaan.. ben zeer benieuwd wat ze nog meer in petto hebben. Zo denk ik dat ze het beste zouden kunnen kiezen om een programma als GTST als uitgangspunt te nemen. Die karakters hebben immers vrij duidelijke identiteiten of bijvoorbeeld een wie is de chef keukengereedschaplijn. Verder heb ik mijn twijfels. De Jan de Hoop stijl of de Wipe-out-look? Lees hier het hele artikel over seenonscreen.nl .
Bron: Fashionuntied.nl

0 reacties: