October 29, 2009





























Cool Collector # Photography Files

Mijn vriendin en (ex) klasgenoot Atlynn Vrolijk heeft een groot talent voor fotografie en mixed media collage's. Ze is net afgestudeerd aan de Willem de Kooning academie en sinds kort is haar blog online, dit wil ik dit graag even onder de aandacht brengen. Atlynn verscheen deze maand met een interview in het online magazine Mixin waar ze sprak over haar afstudeerwerk "desire and shame".

"Het fascinerende idee om personen op hun intiemste moment vast te leggen is het uitgangspunt geweest voor het fotograferen van de serie ‘Desire and shame’. De verschillende thema’s zijn op een voyeuristische en soms confronterende manier vast gelegd. Gevoelige en breekbare momenten worden in beeld gevangen. De zoektocht naar personen die hun intieme momenten, verborgen schaamte en onuitgesproken verlangens met mij willen delen zijn belangrijke onderwerpen die de foto’s een diepere lading geven.Als fotograaf refereer ik in mijn werk vaak naar mijn eigen jeugd en herinneringen van het verleden. De vergeelde oude foto’s uit de serie ‘Origins’ laat zien hoe ik mijn familieleden als model neerzet in hun huiselijke omgeving, met kleding die refereert naar vervlogen en vergeten tijden van vroeger." - Aldus Atlynn

De hele serie 'Desire and shame' is te zien bij het interview en op haar fotoblog. Op haar fotoblog kun je ook haar prachtige collage's zien. Een aanrader! Check het!

0 reacties: