April 8, 2010










Cool Collector # Style Files


Toen ik dit werk zag van mijn oud klasgenootje Sophie Ruygrok werd ik helemaal blij. Ik was niet de enige want het werk is genomineerd voor de Coiffure Award. De Coiffure Award is een onafhankelijke haarmodewedstrijd. De jury bestaat uit zeven gerenommeerde kappers die hun sporen in het vak ruimschoots hebben verdiend. Deze zeven jurykappers zullen uiteindelijk bepalen wie de award verdiend.
Het werk van Sophie Ruygrok is gemaakt in samenwerking met haarstyliste Lonneke Koele . Het concept kwam tot stand toen Sophie en Lonneke een tentoonstelling in het diamantmuseum in Amsterdam bezochten. Ze waren vastbesloten iets te gaan proberen met juwelen en kronen en dat is ook gelukt naar mijn mening! De foto’s zijn gebaseerd op leiders van vier verschillende landen, op de foto’s zie je de Engelse kroon van Elizabeth II, een Russische tsarina, het hoofd van een indianen stam en een Egyptische farao.
De serie moest in eerste instantie om de styling van het haar draaien, avantgardische styling was hierbij het uitgangspunt. De rest van de styling, de kleding en accessoires moesten het concept versterken en er één geheel van maken! De fotografie is gedaan door Herman van Gestel. Ik hoop dat ze winnen want ik vind het zeer geslaagd!

0 reacties: