April 22, 2010



Cool Collector # Cool Collector Files

Gisteravond vonden de TWOTY-awards plaats in de MTV studio in Amsterdam. Er werden awards tijdens het dinergala uitgereikt in diverse categorieën. De categorie upcomming talent was voor mij extra spannend want voor die categorie was ik zelf genomineerd! De spanning duurde niet lang want het was de eerste TWOTY die na de opening werd uitgedeeld en zoals ik stiekem toch wel erg hoopte was the winner…moi! Andere winnaars deze avond waren Neelie Kroes die de categorie Trendsetter Of the Year won), Trendsactive die de TWOTY voor best agency won. Annemarie Commandeur werd winnaar in de categorie Fashion, Nalden de categorie Jongeren, Hans Steenbergen voor Food, Boris Veldhuijzen voor Technology, Lisette Kreischer voor Sustainability, Join the Pipe voor Implementation of the Year. De uiteindelijke Trendwatcher Of The Year award ging naar Carl Rohde en de oeuvre prijs ging naar Lidewij Edelkoort. Geen vervelend rijtje om in te moeten staan al zeg ik het zelf! De jury bekroont elk jaar de allerbeste trendprofessionals en de allerbeste toepassingen en beargumenteerde de keuze voor mij als volgt:

‘Kippenvel. Ze neemt je mee op haar eigen ontdekkingsreis. Een ruwe diamant. Dit heb ik nog niet eerder gezien, Zo’n eigen stijl, zo doordrenkt in alle visuals die ze maakt. Een oog voor stijl, een oog voor perfectie. Zij heeft de absolute ‘Wow’ factor’

Haar werk is authentiek. Daarnaast is zij in staat om van alle trends die zij spot een geheel te maken. Ze is een sterke persoonlijkheid en een aanwinst voor het vak. Ze weet dat op een eigen wijze over te brengen'.


Daarmee durf je wel thuis te komen! Momenteel ben ik erg trots en blij en wil ik jullie, de lezers die wellicht ook gestemd hebben bedanken! Het was een ontzettend leuke avond en heb leuke mensen ontmoet! Hierboven zie je cover van de Second Sight, de eerste Engelstalige editie waarin onder andere de artikelen over de winnaars staan. Daarnaast kun je het jury oordeel over de andere deelnemers lezen.


2 reacties:

Unknown said...

Goed gedaan.. Ga door en verbaas ons.

Unknown said...

Wooow!