February 17, 2010










Cool Collector # Style Files

Soms heb je als trendwatcher iets gemist waarvan je denkt 'hoe heb ik het kunnen missen?' Zo is de hele gele Zeeman boxershorthype aan mij voorbij gegaan en dat neem ik mezelf best kwalijk. Gelukkig krijgt deze hype een vervolg en kan ik alsnog even verslag geven van deze ietwat wonderlijke trend.

Iedere generatie tieners heeft te maken met bepaalde merken en producten die nodig zijn om de middelbare schooljaren te overleven. Toen ik op de middelbare school zat liep de gabberperiode op zijn eind maar was je imago wel sterk afhankelijk van de Nike air max die je had. Een ander merk was eigenlijk geen optie, het zou sociale zelfmoord zijn geweest. Als ik de verhalen moet geloven hebben de huidige tieners geen schijn van kans op enige vorm van populariteit zonder een Björn Borg boxershort. Helaas veroorzaakt dit ook al die afgezakte broeken bij veel te dikke Tieners waardoor wij elke dag hordes vetrollen moeten aanschouwen die afgekneld worden door de woorden Björn en Borg. Een Björn Borg boxershort kost al snel 25 euro en de gemiddelde tiener heeft hierdoor een ondergoedcollectie die meer waard is dan de gemiddelde lingeriecollectie van hun moeders. Niet erg democratisch vind ik zelf en zo zat ik al een tijdje op een tegentrend te wachten.

Die heb ik dus gemist want Zeeman deed een zeer geslaagde poging door kanariegele boxershorts gratis aan te bieden ( je moet wel 3,90 neerleggen voor de verzending). Dit alles gepromoot op billboards die sterk deden denken aan de manier waarop Björn Borg adverteerd, overdreven gelikt in vergelijking met wat we van Zeeman gewend zijn. Zeeman creëerde zo een anti-fashionstatement en anti-fashionstatements zijn hip! A new 'collectors item' was born...Op Hyves werd zelfs een fansite van het gele collectors item opgericht.
Het liep zo storm op de website waar je ze kon bestellen dat Zeeman de vraag niet meer aankon. Dit alles vond plaats in november toen de boxershort voor de mannen werd aangeboden. Momenteel krijgt dit verhaal een vervolg doordat Zeeman nu ook voor dames twee 'hipsters' aanbied, een gele en één met een print van de klasieke 'zeemanletters'. Als 'Cool Collector' probeerde ik uiteraard direct een poging te doen om deze 'gratis' te bestellen maar helaas... Zeeman meld al twee dagen 'wegens te groot succes is het vandaag niet mogelijk te bestellen'... dus wie er nog werk zoekt... ik voorzie vacature's...
Ook een leuk detail is dat er op de fansite al gewaarschuwd word voor immitatieboxershorts... Ja lezers u leest het goed, het is zo ver gekomen dat we moeten oppassen of we wel een 'echte' Zeemanboxershort kopen i.p.v. een 'merkloze'... En net als je denkt dat het niet hipper kan ... je kan de textielsuper ook volgen op Twitter... om op de hoogte te blijven van de gele onderbroeken... toe maar!




0 reacties: