December 11, 2009

Cool Collector # Culture Files
Gistermiddag liep ik ondanks dat ik mezelf tot het einde van 2009 een boekenwinkelverbod had opgelegd omdat het gat in mijn hand daar spontaan groter word, toch maar even de Donner in. Dit allemaal omdat ik toch wel nieuwsgierig was naar de buzz van de dag, de foto’s van Patricia Paay in de Playboy. Zeker na de uitzending van de wereld draait van woensdag, waar een ware bitchfight ontstond tussen Theo Maassen en Patricia Paay. Ik dacht zelfs dat ik Mathijs ‘godverdomme’ hoorde zeggen! Toestand, toestand… in ieder geval kan ik jullie vertellen dat het niet zo walgelijk was als Theo keek toen hij het ‘verschrikkelijk ‘noemde en het was niet echt shocking een blote vrouw van zestig, maar het zag er ook niet echt ‘natuurlijk’ uit. Maar wie zou anders verwachten? Het interview was ook niet sappig… geen uithalen naar Curry en niks anders dan wat we bij de Wereld draait door al gezien hadden. Omdat ik toen als excuus snakte naar een cultuurshotje van zinvolle info ben ik toch maar even doorgelopen naar de interessante boeken en de nieuwe aanwinsten geïnspecteerd en dat zijn er altijd weer veel in de decembermaand! Toch waren er een aantal leuke nieuwe boeken die ik toch even wilde aanraden! Leuke dingen zoeken is al stressend genoeg tijdens deze decemberdagen!

Boek 1.
Superidentity
Mooi en oprecht boek over kleine creatieve bedrijven die een zeer sterke merkidentiteit hebben weten neer te zetten. Geen suffe ideeën maar echt leuk, het boek krijgt zelf zowaar een sterke identiteit. Gelukkig is er al iemand zo sociaal geweest om zijn exemplaar in te scannen (gedeeltelijk) en op flickr te plaatsen, dus klik hier voor een impressie! Bestel het hier, of ga gewoon naar de kunstafdeling bij de Donner, dit geld voor alle vijf de boeken!

Boek 2.
Fooddesign XL
Dit is het grootste en dikste boek over fooddesign dat ik ooit heb gezien en zeer divers! Prachtige foto’s en heel feel food-fun-inspiratie. Er staan helaas wel heel veel dingen die er leuk uitzien maar die je voor geen goud wil opeten! Als je geïnteresseerd bent in Food-design mag dit boek in ieder geval niet ontbreken in je boekencollectie! Bestel het hier.

Boek 3.
Extreme beauty in Vogue
Een must-have voor mensen die van styling en extreme visagie houden. Het boek toont een selectie uit de beautyfoto’s die in Vogue zijn verschenen. Over het algemeen vind ik de boeken van Vogue aan de truttige kant maar dit boek heeft scherpe randjes die wel degelijk tot de verbeelding spreken. Klik hier voor een kleine impressie van de inhoud. Zelf heb ik mooiere dingen gezien in de winkel dan in deze impressie te zien is! Bestel het boek hier.


Boek 4.
Green guide for Artists
Dit boek is nou niet bepaald fantastisch maar wel grappig, echt een kado-boek. Het boek bevat allerlei tips voor creatievellingen om op ecologisch verantwoorde wijze kunst te scheppen. Hoe maak je eco- verantwoorde kunst is de kernvraag in dit boek, het boek geeft hierover zeer diverse tips. Van hoe je je studio indeelt tot hoe je je materialen maakt. De meeste zijn bijna niet te doen, maar het is toch fijn dat er mensen zijn die het voor ons uitzoeken! Bestel het boek hier.

Boek 5.
Innovators shaping our creative future
Heerlijk leesvoer voor mensen met visie! Het boek is mooi, dik en schappelijk geprijsd, daarbij is het ook nog eens intelligent geschreven en in het Nederlands verkrijgbaar. Het boek gaat over creatieve ideeën uit verschillende creatieve sectoren (architectuur, mode, reclame etc. ) die onze toekomst veranderen. Geen flut ideeën, maar echt ideeën die inspireren! Ook heerlijk aan dit ‘trendboek’ is dat het niet alleen om duurzaamheid draait maar dat er meerdere maatschappelijke kwesties aan bod komen, voor iedere idealist wat wils! Bestel het hier. (goedkoper dan in de winkel)

0 reacties: